My Followers = My Friends

::e-book yang menarik::

4.2.11

9th : Masa Lapang

4th February 2011
Friday

Masa lapang??? hmmm...pe nk wat ye time ada masa lapang ni.... klau Zura, zura suka wat SUDOKU. Hobi ni start mase zura naik lrt nk ke pejabat di Asia Jaya, time tu dlm train penuh  dgn manusia..Al-maklumlah, pg2 nk ke pejabat tok cari rezeki...dlm kesesakan manusia dlm train tu, Zura terpandang seorang aunty ni khusyuk membuat puzzle..tp guna nombor...time tu zura x tau itu SUDOKU...bila terlihat muka depan buku aunty tu..bru la tau puzzle tu namanya SUDOKU....dlm hati ni dh berazam nk mencari buku SUDOKU. sbb dh mula JATUH HATI pd SUDOKU. puzzle ni asal dr Jepun.

Pd 5.6.2009..akhirnya hajat untuk memiliki buku SUDOKU terlaksana juga...dlm buku tu ada 308 puzzle..start dari level begginer hingga xpert level..skrg aku dkt complex level...huhuhu..bleh thn ssh gak la...
Buku ni ada lah buku kesayangan aku..sbb nye..kemana2 je aku pergi mst aku bawak..tu yg kdg2 suamiku bising sbb dlm handbeg penuh...tp bkn penuh ngn brg makeup...(hihihihi) penuh ngn buku...

Bila aku de masa je..aku akn wat puzzle ni...dh macam habit la...kdg2 tu sebelum tdo aku wat dlu... tp slalu nye aku akn wat puzzle smpi tertido...hehehehehe...

Ramai gak tnye ak cmne nk main puzzle ni...bla ak xplain..dorg paham..tp bile nk wat, dorg serender awal2...kdg2 tu, adik2 n suami kacau aku ble tgh khusyuk layan SUDOKU..mcm nombor dorg sruh aku isi kat tmpt kosong tu...

::contoh puzzle SUDOKU::

So pada yg belum try lg puzzle ni..cuba lah..mmg seronok... sambil tu kita bleh asah lg IQ kita...mmg bgus tok otak kita... k la..nk g layan wat SUDOKU plak...
post-footer-line-3

No comments: